Sunday, March 15, 2009

LAWATAN MUHIBAH SK.PUTERI, SEREMBAN

Pada 13 Mac 2009, seramai 10 orang guru (termasuk Guru Besar SK. Puteri, Seremban) dan 80 orang murid SK. Puteri, Seremban datang melawat ke SSeJB. Jam 10.30 pagi mereka selamat tiba walaupun sebelum itu mereka sesat di Danga Bay dan ucapan terima kasih kepada Encik Tee Tiam Chai (GPK Koko yang dedikasi) telah memandu arah untuk mereka ke SSeJB. Satu majlis ringkas disediakan dibawah pengurusan produksi kecil pelajar tingkatan 3 (Seni Tari dan Seni Muzik). Rangkaian persembahan daripada bidang Tari dan Muzik untuk tatapan perkenalan antara 2 buah sekolah.
Majlis tersebut diselaraskan oleh anakanda Khalilah (Seni Muzik) dan dibantu oleh anakanda Ai sebagai Pengarah Tari dan menjadi wakil Pengetua menyampaikan ucapan berkenaan maklumat sekolah kepada hadirin. Persembahan itu juga diserikan lagi dengan persembahan tarian hasil karya koreografer muda; anaknda Lilis Jah Izzati (Tarian Kreatif-Pong2 Along), Nur Farah (Tarian kreatif-Jawa), Erinny (Tarian Inang) , Geetha (Tarian Joget) dan Azhim (Tarian Zapin) yang memberi hiburan dan gambaran kepada tetamu yang h
adir.

Anakanda Bidang Seni Tari melayani adik2 yang comel menari.

Selesai majlis di dewan mini, tetamu di bawa melawat setiap studio kesenian di SSeJB. Di studio tari, mereka melihat cara P&P dijalankan dan tidak ketinggalan anak2 dari SK.Puteri yang comel menari bersama kakak2 dan abang2 dari SSeJB sebagai buah tangan daripada kami.
Semoga dengan lawatan ini dapat sedikit sebanyak memberi input untuk membina aktiviti kesenian di SK. Puteri, Seremban... Apa yang kurang dicaci jangan, apa yang baik dijadikan teladan. Salam muhibah daripada kami warga SSeJB.

No comments:

Post a Comment